Ich kann nicht verstehen, warum die Leute vor neuen Ideen Angst haben. Ich habe Angst vor den alten.
John Cage
Ich bin nicht 55 Jahre alt.
Ich bin 25 Jahre alt und habe 30 Jahre Erfahrung!
Die Basis meiner beruflichen, polyvalenten Karriere ist hauptsächlich durch folgende Qualifikationen gekennzeichnet.
- Eidg. Dipl. Chief Digital Officer HF des Schweizerischen Institut für Betriebsökonomie (SIB) / Höhere Fachschule für Wirtschaft HFW in Zürich.
- Eidg. Dipl. Maschinenbauingenieur HF an der Fachhochschule für Maschinenbau (HFM) in Basel.
- Dipl. Webpublisher SIZ der Wirtschaftsinformatikschule WISS Basel
- Eidg. Dipl. Maschinenbauzeichner
- Eidg. Dipl. Maschinenmechaniker
Ergebnisorientierter Fachmann mit nachweislicher Erfahrung in der Geschäftsentwicklung, Management und digitaler Transformation.
Einen kundenorientierten, kommunikativen, konzeptionell und analytisch denkenden Fachmann welcher sich gerne als Bindeglied zwischen Business und IT bewegt.
Eine dynamische und initiative Persönlichkeit welche sich leidenschaftlich als adäquater und pragmatisch-proaktiver Teamplayer gerne im Bereich Organisation, Change-Management, Prozesse und Dienstleistungen bewegt und für positives Kundenerlebnis sorgt.
25 Jahre Erfahrung im Bereich ICT und insbesondere Enterprise Information Management (EIM), Customer Relationship Management (CRM), Content Managment (CMS), Document Management (DMS), Enterprise Resource Planning (ERP), Digital Marketing (DM), Inbound Marketing, Electronic Performance Support (EPSS), User Experience Management (UEM), Knowledge Management (KM), Learning Management System (LMS), Digital Learning, Immersive Experiance Virtual- (VR) und Augmented (AR) Reality, Search Engine Marketing (SEM) und generell Analytics von on premise und cloud basierten Softwarelösungen
25 Jahre Erfahrung als Projektmanager im Bereichen ICT –
25 Jahre Erfahrung in Vertrieb und Marketing (Business Development, Account- & Alliance Management)
25 Jahre Erfahrung im Personalmanagement (5 – 25 Personen – Einstellung, Führung, Schulung und Motivation von Mitarbeitern und Partnern)
10 Jahre Erfahrung in der objektorientierten 3D, VR Planung von verfahrenstechnischen Anlagen
5 Jahre Erfahrung als Verwaltungsratsmitglied
Aktuelle Tätigkeit:
Bee Inbound AG, Zurich Switzerland
Digital Integration & Alliance Manager
Vollzeit (4T/W)
Bee Inbound ist die führende Inbound Marketing Agentur der Schweiz und zertifizierter Platinum HubSpot-Partner.
Business Development, Consulting und Project Management von Digital Inbound Marketing Services.
Hauptfokus: Inbound Marketing, Inbound Sales, Inbound Services, Inbound Recruiting, Alliance Management und Integration Services.
Inside Reality AG, Liestal Switzerland
Digital Innovation Manager
Teilzeit (1T/W)
Business Development, Beratung und Projektleitung im Bereich Immersive Experience – Virtual Reality (VR) ohne VR Brillen bei welchem der Mensch im Zentrum der lebensgrossen visuellen Informationen steht.
A) klarer visualisieren (Immersive Erfahrung)
B) nicht verloren gehen (Wissenserfassung)
C) um es effizienter zu finden (Wissenssuche)
D) mit Kollegen zu teilen (Wissensaustausch)
I cannot understand why people are frightened of new ideas. I’m frightened of the old ones.
John Cage
I’m not 55.
I’m 25 with 30 years experience!
The basis of my professional, polyvalent career is mainly characterized by the following qualifications.
- Fed. Dipl. Chief Digital Officer HF of the SIB Swiss Institute for Business Economics / Higher College of Business HFW Zurich
- Fed. Dipl. Mechanical Engineer HF of HFM Mechanical Engineering Basel
- Diploma Webpublisher SIZ at WISS Business Informatics School Basel
- Fed. Dipl. Mechanical Draftsman
- Fed. Dipl. Machinery Mechanics
Results-oriented specialist with proven experience in Business Development, Alliance-, Sales-, Marketing- Management and Consulting.
A dynamic and initiative personality who is passionate about working as an adequate and pragmatic-proactive team player at the Point of Sales within Technology and Services Companies and ensures a positive customer experience.
A customer-oriented, communicative, conceptual and analytical specialist who likes to act as a link between Business and IT in managing relationships with internal and external cross-functional teams and executives at clients or partner organizations.
25 years of experience in Sales & Marketing (Business Development, Account & Alliance Management)
25 years of experience in the field of ICT and in particular Enterprise Information Management (EIM), Content Management (CMS), Document Management (DMS), Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Electronic Performance Support (EPSS), User Experience Management (UEM), Knowledge Management (KM), Learning Management System (LMS), Digital Learning, Immersive Experiance Virtual- (VR) and Augmented (AR) Reality, Digital Marketing (DM) and Inbound Marketing, Search Engine Marketing (SEM) and general Analytics in the area of On-Premise and Cloud Software Solutions
25 Years of experience as a Project Manager in the areas of ICT, Manufacturing and Process Engineering
25 years of experience in Employee Management (5 – 30 people – recruitment, management, training and motivation of employees and partners)
10 years of experience in object-oriented 3D VR planning
5 years of experience as a Board Member
Recent Activity:
Bee Inbound AG, Zurich Switzerland
Digital Integration & Alliance Manager
Full time (4D/W)
Bee Inbound is the leading inbound marketing agency in Switzerland and a certified Platinum HubSpot partner.
Business Development, Consulting and Project Management of Digital Inbound Marketing Services.
Main focus: Inbound Marketing, Inbound Sales, Inbound Services, Inbound Recruiting, Alliance Management and Integration Services.
Inside Reality AG, Liestal Switzerland
Digital Innovation Manager
Part time (1D/W)
Business Development, Consulting and Project Management in the area of Immersive Experience – Virtual Reality (VR) without VR glasses in which people are at the center of life-size visual information.
A) visualize more clearly (immersive experience)
B) not to be lost (knowledge capturing)
C) to find it more efficiently (knowledge retrieval)
D) to share with colleagues (knowledge sharing)